- Internet novine Tehničke škole Zaječar

Online novine

Nije bila predstava, niti smo imali nameru da bude. Bio je JAVNI ČAS. „Otvaranje vrata učionice“ za roditelje, profesore i ostala lica koja su zainteresovana za temu. Malo drugačiji način da pokažemo šta znamo i šta smo naučili. Ideja je važna, a ideja je bila da naučimo nešto više o zadatoj temi „Gonjenje Hrišćana u vreme imperatora Galerija“.

Ovaj javni čas i sama uloga imperatora Galerija pomogla mi je da shvatim mržnju rimskog carstva prema hrišćanima i da naučim nešto više o životu hrišćana u doba vladavine imperatora Galerija.

 

 

Svi mi se različito ponašamo kada se zaljubimo u nekog i kada započnemo vezu. Neko želi da što više vremena provodi sa momkom ili devojkom, nekome je potrebno više vremena za sebe i prijatelje, neko se brzo zaljubi, ali brzo i „odljubi“ itd. Odnosi među ljudima uopšte su vrlo složeni, a ljubavni odnosi, čini nam se, najsloženiji. Da bismo ostvarili što bolje ljubavne odnose sa dragom osobom, važno je da razumemo prvenstveno sebe i način na koji se mi ponašamo kada se zaljubimo i kada smo u vezi, a zatim da pokušamo da razumemo i tu drugu osobu. Navešćemo najčešće stilove ljubavi i načine ponašanja u vezi, a vi pokušajte da pronađete kom stilu pripadate vi, a kome vaša devojka ili momak.

Preokupirani stil1862ab29f5fae9607d77a6e03da3fb14

Ako imate preteranu potrebu da budete bliski sa momkom ili devojkom, da se veoma često čujete ili dopisujete, da sve svoje vreme provodite sa voljenom osobom, a pri tom zanemarujete druge obaveze, verovatno pripadate ovom stilu. U vezu ulazite, jer ne možete biti sami, lako se zaljubljujete, idealizujete partnera i novu vezu. Vaš odnos karakterišu: bes, strast, ljubomora, posesisvnost. Posvećeni ste vezi više nego vaš partner, ali ste dominantni, zavisniji i zahtevniji. Teško podnosite raskid, pa često ostajete u vezama uprkos očiglednim i ozbiljnim problemima. Više uživate u grljenju i maženju nego u strastevnim emocijama. Reagujete na probleme uznemirenošću, a kao posledice se javljaju nametljivost i preterana briga.

Izbegavajući stilWedding Cake Figurines, Bride Grabbing Runaway Groom

Osobe ovog tipa imaju negativnu sliku o drugima, a pozitivnu o sebi. One su nepoverljive osobe koje veruju da se samo na sebe mogu osloniti. Ne veruju ljudima jer se plaše da će ih bliske osobe izdati.Strah pokazuju tako što u nekim situacijama izgledaju hladno, daleko i nedostupno. Oni se plaše intimnosti i neugodno im je kada su sa nekim bliski, kada je neko zavistan od njih ili su oni od nekoga zavisni. Oni su sami sebi dovoljni, nezavisni i površni. Više cene materijalne stvari (dobar kompjuter, mobilni telefon, skupa odeća i slično) i fizički izgled osobe nego bliske odnose, nežnost i razmevanje. Potrebno im je manje nežnosti i intimnosti nego drugim ljudima, tako da će verovatnije posvetiti vreme učenju, hobiju i prijateljima nego da ga provedu sa momkom/devojkom. Veze su im često površne ili kratkotrajne.

Bojažljivi stil

maxresdefault

Ako se osećate uznemireno i uplašeno kada uđete u vezu, ne znate kako da se ponašate u vezi i imate želju da pobegnete iz takvih situacija, verovatno pripadate bojažljivom stilu. Ljudi sa ovim stilom pokazuju strah od gubitka partnera, ali istovremeno izbegavaju zbližavanje. Zbog toga su njihove veze „retke ili haotične“. Često biraju problematične osobe. Mogu da mesecima maštaju o nekome, a da zatim da se „ohlade“ u trenutku bez ikakvog posebnog razloga. Skloni su da za sve probleme krive sebe, a s obzirom na njihovu nesigurnost, imaju strah da neće naći drugog partnera, pa zbog toga ostaju u vezama. Brinu se da li ih partner voli u onoj meri u kojoj oni vole partnera i da li će ih partner ostaviti. Istovremeno, mogu da raskinu zbog sitnice i da se ponašaju kao da nikada nisu ni bili u vezi sa tom osobom.

Sigurni stil

4_attachment-styles-positive-negative-fearful-secure-and-more_107764

Ako imate visoko samopozdanje, pozitivan stav prema drugima i ostvarujete intimnost u odnosima, verovatno pripadate ovom stilu. Dobro balansirate između želje da budete u vezi i samostalnosti. Vaš odnos u vezi odlikuju bliskost, poštovanje, poverenje i otvorenost. Slika o partneru je realna, vidite ga onakvim kakav jeste. Uvek nađete rešenje da problem rešite na miran način, razgovorom. Zainteresovani ste za ljubav i uživate u fizičkom kontaktu. Osetljivi ste prema potrebama druge osobe, pružate emocionalnu podršku i zabrinuti ste kada je vaš momak/devojka u nevolji. Volite da provodite vreme sa devojkom/momkom, ali uživate i u svom slobodnom vremenu i svojim aktivnostima.

Anđela Vučić, Jovana Đurović, Jovana Punčić i Maša Stojanović, S21

18527525_1083762911725772_3510320883276893133_n
Čitaoce naših novina želimo da upoznamo sa Nastasijom Jotović (E22) koja je odličan učenik na smeru Elektrotehničar za elektroniku na vozilima. Njene petice iz stručnih predmeta potvrđuju i profesori praktične nastave gde se o njenoj marljivosti, spretnosti i sposobnosti da ispuni svaki zadatak govori u školi.
Pored toga ona je ponos naše škole jer je u sredu 17. maja u Kruševcu gde održano je Međuokružno takmičenje u atletici. Atletska ekipa naše škole osvojila je TREĆE mesto u ekipnom plasmanu.Pojedinačno naši učenici postigli su značajne rezultate a Nastasija Jotović (E22) PRVO mesto u bacanju kugle i plasman na republičko takmičenje. U sredu 24. maja u Kruševcu održano je Republičko takmičenje u atletici. U sredu 24. maja u Kruševcu održano je Republičko takmičenje u atletici Nastasija je osvojila visoko peto mesto u disciplini bacanju kugle.
Inače nastasija je vrlo uspešna i u drugim sportovima ,pre svega karate gde ima evropskih priznanja.Inače od ove godine je aktivni sudija u karateu sa položenim ispitom za to zvanje.17203157_1341341115923550_6742013690144186472_n
14463052_1171518982905765_7688584021824713981_n

Učenice Tehničke škole u Zaječaru Teodora Stojanović i Nevena Milenković su u osnovnoj školi “Ljuba Nešić” predstavili smer INFORMACIONE TEHNOLOGIJE povodom „DANA DEVOJČICA” i predrasuda oko muških i zenskih zanimanja . Svetski dan devojčica je međunarodni praznični dan koji je proglasila Ujedinjene nacije; on se takođe zove Dan devojčica i Međunarodni dan devojčica. Prvi Dan devojčica je bio 11. 10. 2012. godine.
Devojčice su jednako uspešne kao i dečaci , što se vidi iz priloga.

received_881010518706172

received_881010558706168

received_881010532039504

received_881010548706169

IMG_20170510_105448

18301018_1073335052768558_4313086910691632077_n
Povodom obeležavanja 50 godina rada i postojanja Tehničke škole u Zaječaru . U sredu 4. maja u punoj sali Pozorišta Timočke Krajine „Zoran Radmilović“ naša škola obeležila je svoj 50-i rodjendan , tj. 50 godina od osnivanja i rada škole. Pored predstavnika Grada Zaječara, Školske uprave Zaječar, predstavnika ustanova i kompanija iz Zaječara, predstavnika osnovnih i srednjih škola, učenika prve generacije Tehničke škole, bivših radnika škole, učenika i nastavnika Tehničke škole, svečanoj akademiji prisustvovao je i Njegovo Preosveštenstvo Episkop timočki g. Ilarion, inače, bivši učenik naše škole.
Povodom toga obratio se i direktor Tehničke škole Goran Stanković.
Zlatne značke Tehničke škole uručene su profesorima koji su predavali prvoj generaciji učenika Tehničke škole.
Za doprinos u ostvarivanju obrazovno-vaspitnog rada u školi pojednicima, ustanovama, organizacijama i kompanijama dodeljene su zahvalnice.U nastavku svečanosti članovi dramske sekcije škole izveli su komad „Jer za ljubav treba imat dušu“.
18268159_1073337689434961_5837220406244402615_n

18300876_1073337389434991_8389998640851217526_n

18301524_1073337772768286_8625810902198629026_n
18308819_880778928729331_431139241_n
18302361_880778952062662_1303966865_n

Projekat AIESEC obuhvata rad na tome, ko su novi lideri Zajecara?
-“Novi lideri “ je projekat studentske organizacije AIESEC koji se realizuje od 2006.godine .Sastoji se od jednodnevnih konferencija širom gradova Srbije I završne konferencije u Beogradu .
-25.aprila se održava jednodnevna konferencija u Sali Omladinskog Centra sa pocetkom u 11h.
-Cilj ovog projekta je da mlade sirom Srbije podstakne da postanu aktivni clanovi drustva I uticu na pozitivne projekte u svom okruženju ,,Ideja.Inicijativa.Inspiracija “ je sologan koji opisuje put razvoja jednog lidera .Ideja je početak samog razvoja, inicijativa je neophodno da bi došlo do pozitivne promene, a inspiracija je ono što jedan lider ostavlja drugima kao podsticaj.
-Ove godine bavimo se pitanjem olmladinskog aktivizma I postavljamo pitanje ,,Zasto čekaš druge?Samo zvezde padaju sa neba.”
-U Zaječaru će nam se predstaviti mladi preduzetnici ,lideri koji su uradili stvari kojima su pokrenuli svoje okruženje.
-Oni će nam ukratko predstaviti svoje uspešne priče I potruditi se da odklone sve dileme koje mladi imaju kada krenu da razmišljaju o rešenju nekog problema.
-Pored sjajnih govornika, imaćemo priliku i da čujemo nešto vise o socijalnom preduzetništvu I biće organizovana radionica u saradnji sa:
Social Impact Award –om.
-Realizaciju ove konferencije pomogli su naši prijatelji iz DEČIJEG CENTRA ,TIMOČKOG OMLADINSKOG CENTRA I OMLADINSKOG CENTRA .Oni su prepoznali vrednost ove konferencije kao vid neformalnog obrazovanja I značaj podrške mladima.
-Konferencija je namenjena srednjoskolcima treće I četvrte godine .
Projekti-učenički radovi10850249_599658586802876_6818535374259139027_n

Učenici naše ekipe postali REGIONALNI PRVACI- 21. aprila 2017. g. Prva tehnička škola u Kruševcu bila je domaćin Regionalnog takmičenja u programiranju robota učenika mašinskih škola za region Istok. Na ovom takmičenju naša škola nastupala je sa tri ekipe.
Naša ekipa ZaLego 2 u sastavu Aleksa Rajković i Nikola Ristić osvojila je PRVO mesto, mentor ekipe je bio Dragan Manojlović. 0,08 je mala vrednost ali uprvo tih majušnih 0,08 je našu ekipu ZaLego 1 u sastavu Marko Grozdanović i Ognjen Ilić sa mentorom Draganom Panićem postavilo na 4. mesto i ostavilo bez plasmana na državno finale.
Čestitamo i učenicama Neveni MIlenković i Jasmini Ibragić sa nastavnikom-mentorom Dejanom Dačićem na pokazanom znanju i borbenosti i osvojenom 9. mestu.
Učenicima i nastavnicima čestitamo na postignutim rezultatima i predstavljanju škole, a Aleksi i Nikoli želimo puno uspeha na državnom finalu.
18058011_1064053313696732_6295281209904391742_n

18033288_1064053207030076_8719063912730728562_n

17991043_1064053263696737_663627457788714924_n

18056676_1064053233696740_1928414495723842487_n

Ministar prosvete nauke i tehnološkog razvoja u okviru današnje posete Zaječaru posetio je i našu školu. Prilikom obilaska škole ministar se upoznao sa istorijatom i razvojem škole, aktivnostima koje škola sprovodi u okviru razvoja preduzetništva i rada učenika na inovacijama u školi. Ministar je bio u prilici da vidi radove članova „Kreativnog ćošeta“, i nagrađene radove učenika sa takmičenja. Prilikom razgovora sa predstavnicima škole razgovaralo se i o mogućnostima uvođenja dualnog obrazovanja.

20170421_123804

20170421_123616

18034157_1063353150433415_4810068146706262656_n

18057122_1063353773766686_7174566898215469996_n18034263_1063353107100086_6381178501438980988_n
ministar 2017

I tako opet isto doba noći, opet iste misli, opet iste stvari, opet ista ja kod koje se osim što starim ništa ne menja. Godinama me stižu sve više problema koji možda i nisu namenjeni mom uzrastu jer ja imam svega 18 a susrećem se sa nekim odlukama u životu kao da imam 35. Opet je 04:00 i opet cu ujutru u školu sa velikim podočnjacima. I opet će isti onaj dečko da me pita od čega su mi podočnjaci i opet ću mu isto odgovoriti i ta priča se vrti već duži vremenski period ali ja ništa ne preduzimam povodom toga. Sve se u napred zna, ja sam istrenirana za to, zbog čega bih menjala nešto na šta sam se navikla. Ovaj put je drugačije promenilo se nešto ovaj put je 04:00 ali osim na porodične probleme mislim o nečemu drugom, obično u ovo doba plačem i onda zaspim i sutra je kao sve okej, večeras ne plačem smejem se.Srećna sam. I na kratko sam ostavila svoje porodične probleme sa strane. Mislim o tebi, tvom pogledu, tvojim usnama, tvojim rukama, tvom glasu. Razmišljam o tome šta bi bilo kada bi bilo i srećna sam. Ko će sada da mari za porodične probleme kada sam ja upoznala tebe. To je bilo danas u školi taj pogled i to „Zdravo“ i taj slučajan dodir za koji ti verovatno i ne mariš jer sam ja samo još jedna obična devojka iz hodnika. Zbog čega bi i mario ti ni ne znaš moja osećanja a i kada bi znao, da li bi se išta promenilo? Ne bi. Ali nije to ni bitno toliko, ja maštam i po prvi put posle 6 meseci odlazim na spavanje srećna. Nadam se da ću ujutru opet da te sretnem i da ćeš mi opet ulepšati dan možda čak i vikend. Ustajem ujutru, po prvi put ne moram prikrivati grozne podočnjake jer ih nema i sve to zahvaljujući jednom tvom „Zdravo“. Kada bih znala da se neko i meni raduje ovoliko kao ja tebi i tvom „Zdravo“, pa non stop bih mu pričala „Zdravo“. Danas nisi bio u školi, i ceo onaj suncan dan je polako postao tmuran i običan kao i prethoodni, od drugova sam načula da si se preselio.
Opet je 04:00 razmišljam o tebi ali osmeh koji je do juče krasio moje lice pri samoj pomisli na tebe nestao je ali ni suze nisu tu i ako bi trebale biti. Zbunjena sam. Zbog čega se neke stvari dešavaju, zašto baš meni, da li i ti razmišljaš o meni ili sam ja tebi obična devojka iz hodnika??? Toliko pitanja a odgovore na njih ne mogu sama pronaći. Umorna sam. Zatvaram oči ali i kada su zatvoreni kapci na njima je tvoj lik, tvoje oči tvoje usne, kroz tamu odzvanja tvoj glas i ono tvoje „Zdravo“.

U četvrtak 09.03. otišli smo na Regionalno takmičenje učeničkih kompanija.Naša učenička kompanija je novonastala,sa radom smo počeli u oktobru prošle godine.Članovi naše kompanije su Matijević Aleksandar,Krstić Milica,Murina Rahmana i Jocić Marija. Profesor Dejan Nikolić je izabrao članove i formirao  kompaniju pod imenom ‘HOLA‘.Naša kompanija se bavi izradom suvenira,tj pravimo predmete sa japanskom tehnikom-origami. Profesoru se dopala ideja izrade ovakvih predmeta pa je odlučio da nas prijavi za takmičenje. Na takmičenju smo bili jedinstveni.Najviše dece nam je prišlo. Svi su želeli da dodirnu figurice i da nas pitaju ‘Kako mi to pravimo i koliko nam je vremena potrebno?’. Žiriju se dopala naša ideja,dali su nam par saveta za dalje poslovanje i pohvalili nas.Nijanse su bile u pitanju što se tiče odluke ko prolazi dalje. Nismo osvojili nagradu,ali nas to neće sprečiti da nastavimo sa radom i budemo bolji, te da se dobro spremimo za sledeće takmičenje,sledeće godine. Uz pohvalnice za učešće na takmičenju,stekli smo nova poznanstva i lepo proveli dan uz druženje sa preduzetnicima.
11104017_10205389727998179_160909089_n

Ljudi su skloni da odlože neprijatne zadatke i obaveze za sutra, a kada sutra dođe, opet ih pomere za sutra. Život bi verovatno bio mnogo lepši kada se ljudi ne bi budili sa problemima koje su od juče preneli za sutra.
U pozadini odlaganja neprijatnih obaveza je filozofija da je bolje izbeći nego se suočiti sa neprijatnim obavezama i iluzija da će neprijatnosti koje su danas odložene, sutra biti manje neprijatne. Ovaj mehanizam odlaganja neprijatnih obaveza se naziva prokrastinacija.

Prokrastinacija je oblik ponašanja za koji je karakteristično odlaganje akcija i zadataka za kasnije. Psiholozi često pominju prokrastinaciju kao mehanizam pomoću kojeg se ljudi nose sa uznemirenošću vezanom sa otpočinjanje ili završavanje posla. Prokrastinacija može dovesti do stresa, osećaja krivice, gubitka lične produktivnosti, stvaranja krize i pojave negodovanja od strane drugih zbog neispunjavanja odgovornosti i obaveza. Dok je prokrastinacija u određenoj meri sasvim uobičajena, ona postaje problem ako ugrožava normalno funkcionisanje osobe.

Ljudi su skloni da prokrastiniraju kod obavljanja aktivnosti koje im se ne dopadaju same po sebi. Iapk, najčešće se prokrastinira kod obavljanja aktivnosti koje su dosadne ili neprijatne, ali ipak imaju neku pozitivnu vrednost za osobu, bilo zato što vode povoljnim ishodima ili zato što sprečavaju druge negativne događaje.

Ovako izgleda razrađen lanac prokrastiniranja:
1. prepoznajete neprijatnu aktivnost
2. osećate se sluđeno oko toga kako da izađete na kraj ili s tim zadatkom/aktivnošću ili sa osećanjem neprijatnosti
3. ulazite u raspravu sami sa sobom – koja se tiče toga da li da se upustite u aktivnost ili ne
4. cenjkate se sami sa sobom i pogađate se – obećavate da ćete to uraditi kasnije, a onda se latite nekog drugog posla
5. druga aktivnost je ona u koju bežite od neprijatnih osećanja i misli. Ove aktivnosti uglavnom puštaju “mozak na pašu” (hrana, teretana, alkohol, droga, TV, video igrice, internet, telefon)
6. kako novi izazovi rastu, krećete se od problema do problema, tako da nikada ne rešite prvi dok ne nastane drugi.
7. nastavljate izbegavajući proces dok vas rokovi ne nateraju da se zadatkom bavite pod tenzijom, ili da od njega odustanete.
8. kunete se, obećavate sebi da se više nikada nećete naći u takvoj poziciji
9. bez obzira na rastuću frustraciju, ponavljate šablon iznova i izonova.

Zašto dolazi do prokrastinacije?

1. Vaš otac je bio veoma strog kad ste bili dete
Timoti Pičil, ekspret za prokrastinaciju, otkrio je da su ćerke strogih očeva uglavnom sklone odlaganju kad odrastu. To je moguće za njih pasivno-agresivni način da se pobune protiv spoljnih pokušaja kontrole, jer to nisu mogle kad su bile male.

2. Nemate dobru percepciju vremena.
Jedna studija je otkrila da pojedini ljudi nemaju isto poimanje sadašnjeg vremena kao većina. Na primer, ako je sada jul 2017. a dobili ste projekat za koji je rok jaunar 2018, veća je šansa da ćete prokrastinirati nego ako je jun 2017, a rok je decembar 2017. To je zato što kategorizujemo vreme po godinama, pa rok koji je ove godine deluje mnogo bliži nego sledeća godina, iako je u oba slučaja reč o šest meseci vremena. Probajte da sledeći put rok smestite u sadašnje vreme. Možete na kalendaru ofarbate te datume u istu boju.

3. Razmišljate u terminima „sve ili ništa“
Izgubiti 10 kilograma izgleda kao veliki poduhvat i privlačno je odlagati ga unedogled. Ljudi koji razmišljaju na način „to je deset kilograma“, teže će ih skinuti od onih koji razmišljaju o tome kao o borbi iz dana u dan i skidanju kilograma po kilograma težine. Jedan način da se borite protiv ovakvog načina razmišljanja je da veliki zadatak radzvojite u više malih i polako stižete do cilja.

4. Nemate milosti prema sebi
Prokrastinatori su običnno više od stresom od ostalih ljudi, pre nego što uopšte počnu da dostižu neki cilj. Prema jednoj studiji, moguće je da same sebe spotiču mislima poput „Previše sam glup da bih učio, pa ću radije vreme provesti na Fejsbuku“. Sa druge strane, ljudi koji su prema sebi pažljivi tokom teških trenutaka, bolje će se samo-regulisati, i bolje će kontrolisati svoje impulse.

5. Niste povezani sa svojim budućim „Ja“
Pičil je istraživao maturante i otkrio da oni koji su manje slični budućem „ja“ kakvo žele da postanu, skloniji su prokrastinaciji kada je u pitanju učenje. Takođe, oni koji manje planiraju i manje razmišljaju o budućnosti nisu dovoljno motivisani da izvrše zadatke. Srećom, moguće je da se bolje povežete sa slikom sebe kakvu želite. Ako biste videli sliku sebe starijeg 20 ili 39 godina, bili biste skloniji da investirate u neku vrstu penzionog fonda.

10 saveta kako sprečiti prokrastinaciju

1. Počnite odmah. Idealno vreme, mesto, klima, i sve ostale okolnosti se nikada neće poklopiti, a zadatak se neće izvršiti sam od sebe. Zato počnite, izgovore ostavite za neku drugu priliku.

2. Donosite odluke. Razmišljajte brzo i efikasno, ali donosite odluke bez previše čekanja. Pa makar i pogrešne. Pogrešna odluka se da ispraviti, ali čekanje na istu, preterana analiza, definitivno ubijaju.

3. Izdelite zadatke na manje celine. Skidajte ih sa spiska jedno po jedno, zadajte realistične deadline za svaku od celina jer generalno ako imate pred sobom veliki zadatak i jedan deadline, nekoliko sitnih nepredviđenih okolnosti mogu u mnogome zakomplikovati situaciju.

4. Uradite prvo najteže. Ukoliko to zadatak dozvoljava, prvo radite najteže taskove. Na početku imate najviše energije, i vremenom ćete se osećati sve umornije ali ujedno i bolje, pa će lakši zadaci idealno odgovarati situaciji.

5. Eliminišite stvari koje vam odvlače pažnju. Svi mi volimo da se okružimo stvarima koje nam odvlače pažnju, ali za završavanje posla to se mora eliminisati. Zato ako zaista želite da nešto uradite, na pola sata, sat, ugasite messengere, Facebook, Twitter, mobilni stavite na vibraciju, nemojte puštati muziku koja vas poziva na razmišljanje i usredsredite se na ono što vam je prioritet.

6. Gađajte problem u glavu. Ako postoji problem, strah, nemojte pokušavati da radite oko problem ako ga možete rešiti. Taj scenario postoji za probleme koji su nerešivi i samo tada ga ima smisla koristiti. Rešavajte one koje možete, dobar je trening, a suočavanje sa strahovima i prevazilaženje daje mnogo energije i čini nas spremnijim za sve nove izazove koje život stavlja pred nas.

7. Pronađite šta vas diže. Ako nađemo način da sebe “ispoštujemo” dugoročno ćemo postići sklad i sabilnost. Mnogo je lakše raditi stvari koje vas možda i ne vesele ako znate da je jedan od narednih koraka nešto što vas motiviše ili raduje. Zato se pokušajte tako i organizovati.

8. Detalje ostavite za kraj. Uradite najvažnije i najkrupnije, detalje i sam finiš ostavite za kraj.

9. Budite dosledni. Nemojte se opuštati. Zalihe i manevarski prostor se prave onda kada ima dovoljno vremena i prilike, a ne kada postane napeto i nemate kud.

10. Završite ono što ste počeli. Ponekad je tih poslednjih nekoliko koraka najteže, ali zapamtite da sve ono pre toga nema neke posebne svrhe bez adekvatnog završetka.

Jovana Badicović i Kristijan Milojević S21

Sveti Sava 2017.g. je i ove godine proslavljen sečenjem slavskog kolača u crkvi Presvete Bogorodice u Zaječaru. Zatim su učenici izveli prigodan program pred mnogobrojnom publikom koju su činili nastavnici, učenici, bivši nastavnici koji su u penziji i gosti.Priredbu je uredila profesorka književnosti Nataša Bogdanović .Na kraju programa direktor Goran Stanković uručio je priznanja zaslužnim učenicima i nastavnicima. Posebne nagrade su dodeljene učeniku Marinković Pavlu E43 i nastavniku mentoru Draganu Manojloviću.

20170127_121154

20170127_121154

20170127_121157

20170127_121205

FLL tim Tehničke škole u Zaječaru 21.01.2017 u

Naučno-tehnološkom parku Beograd postigao je značajne

rezultate ,gde jeodržan DRŽAVNI TURNIR I FINALE FLL SEZONE 2016/17.

Ove godine po prvi put smo učestvovali na Državnom turniru i finalu

FLL sezone 2016/17. i osvojili nagradu u kategoriji :

„Prvak dizajna i programiranja robota“.

Čestitamo učenicima i mentorima Draganu Manojloviću i Dejanu Dačiću

na postignutom rezultatu i predstavljanju škole.

16114183_983944118374319_3232044858022409372_n

16114286_983943731707691_6078916607641390343_n

16195972_983943121707752_2283988013802992535_n

16114845_10154602401598122_113694147509985743_n

16128810_354278101624064_1934951620_n
Novinarska sekcija Tehničke Škole u Zaječaru upućuje javnosti DEMANT I KRITIKU na vest ZAMEDIE.RS od 19.01.2017.g. o navodnoj masovnoj tuči u školskom dvorištu. Nije korektno da se učenici predstave kao divljaci koji se navodno masovno tuku. A u stvari se učenici srednjih škola igraju.To se jasno vidi na snimcima. U igru ulazi ko želi,i niko nije primoravan na to. Za sada učenici nikog nisu istukli, čak šta više uče se timskom radu, i uče jednu bitnu životnu lekciju brat za brata i nikog ne ostavljaju na cedilu.Nadamo se da ovakve vesti neće potstaći učenike da učine nešto loše.
To što mediji prenose neistinu i misle da će svakakvim naslovima privući gledaoce, treba da se stide zbog laži koje plasiraju.
Ovako je izvestila Za media :

http://zamedia.rs/stranice/vesti-drustvo/4735/masovna-tuca-u-srednjoj-skoli-u-zajecaru-video

Novinarska Sekcija TŠZ

https://www.facebook.com/FLLTehnickaskolaZA/?__mref=message_bubble

Danas su članovi sekcije „FLL tima Tehničke škole Zaječar“ napravili prezentaciju svog novog projekta iz oblasti zaštite životne sredine. Projekat su prezentovali učenicima, profesorima naše skole i gostima – volonterima udruzenja BETA .Zatim su predstavili idejna rešenja iz oblasti programiranja lego robota. Ovu ekipu koja se od septembra priprema za niz takmičenja predvodi vredna i ambiciozna ekipa nastavnika Tehničke Škole u Zaječaru, na čelu sa ovi Draganom Manojlovićem.

20170113_123939

20170113_123951

20170113_124003

20170113_124011

20170113_124014

20170113_124026

20170113_124030

20170113_124323

20170113_124330

20170113_124632

20170113_124635

20170113_124637

20170113_124927

20170113_124933

Kada nam neko prepričava situaciju u kojoj se osećao besno, često pomislimo kako bismo mi našli mnogo bolje rešenje i odreagovali mnogo smirenije. Međutim, kada dođe do takve situacije, shvatamo koliko je teško da obuzdamo emocije i isplaniramo postupke. Koliko god se trudili, ne možemo da odreagujemo baš onako kako smo želeli i planirali. Međutim, svaki pokušaj da iskontrolišemo naše ponašanje i da se približimo željenom ponašanju je napredak. Možda nećemo uspeti prvih nekoliko puta, ali svaki pomak i svesno preispitivanje i rad na sebi i svom ponašanju približiće nas željenom ponašanju, a samim tim i željenom ishodu situacije.

Anger management

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šta je bes?

Bes je emocija koja nastaje kada se osetimo da nas neko ili nešto ugrožava. On je mešavina snažnog nezadovoljstva nekim ili nečim i jakog neprijateljstva prema onome što je izazvalo to nezadovoljstvo. Bes NIJE refleks, nije automatska reakcija. Za naš bes nam nisu krivi drugi, već naše procene situacije u kojoj smo.

Često tvrdimo kada nas neko iznervira da nismo mogli da se kontrolišemo, da su emocije prevagnule i nismo mogli da se suzdržimo. Koliko god da mislimo da je ovo tačno, to je ustvari naš način da opravdamo naše ponašanje. Emocije, kao i nagoni ( npr. za hranom, vodom) mogu se kotrolisati i odložiti na neko vreme. Možete li da sačekate ručak pola sata iako ste gladni? Šta kad vas profesor ne pusti da odete u WC? Da li uspete da se suzdržite?

Ako smo uspeli da naučimo da kontrolišemo naše nagone, možemo naučiti i da kontrolišemo naše emocije. Ne moramo da reagujemo odmah. Ako možemo da istrpimo glad pola sata, zašto ne bismo mogli da odložimo izliv besa i sačekamo par minuta?

Svaka sitacija u kojoj se osećamo besno se sastoji iz tri dela: situacije koja je izazvala naš bes, naše reakcije na tu situaciju i posledica situacije i naše reakcije. Međutim, postoje i neki unutrašnji faktori koji menjaju način kakomi vidimo situaciju, i iskrivljuju realnost. To su naše pretpostavke i uverenja o sebi, drugima i svetu uopšte, koje su najčešče potekle iz naše porodice ili iz nekog našeg negativnog iskustva. Kada smo besni, ta uverenja isplivaju na površinu i teraju nas da vidimo celu situaciju drugačije. Na primer, kada se posvađamo sa nekim, može da nam padne na pamet “Moram da budem u pravu”, “Svi sada misle da sam glup”, “Samo kukavice izbegavaju sukobe” i slično. Ovakve misli su potpuno neistininte i nerazumne, ali mi ipak duboko verujemo u njih i činimo da se naš bes poveća do tačke da ne možemo više da izdržimo. Da se to ne bi desilo, potrebno je da shvatimo da često situcija sama po sebi i nije možda tako loša, već je mi činimo takvom našim mislima i pretpostavkama.

Besometar

Da bismo načili da kontrolišemo bes, važno je da saznamo šta nas čini besnim. Prvo moramo da pronađemo situacije koje izazivaju najviše besa i smislimo kako da pravilnije reagujemo  njim.

Pokušajte da se setite što više takvih situacija i sa što više detalja.

Prebrojte te sitacije i poređajte ih od one koja vas najmanje čini besnim do one koja vas najviše čini besnim. Na primer:

angry

 

  1. kada me neko slučajno gurne u hodniku

2. kada prijatelj kasni ili ne poštuje neki dogovor

3. rasprava sa profesorom oko ocene

4. ljubomorna scena devojke/momka

5. rasprava sa roditeljima oko izlaska.

 

 

 

Setite se kako reagujete i kako se događaji obično odvijaju u tim situacijama. Da li se svaka od ovih situacija završi svađom? Kako se osećate nakon toga?

Proradite u svojoj glavi (ili zapišite) više mogućih razvoja događaja – kako ste mogli da reagujete, kako biste voleli da ste reagovali, kako je mogla druga osoba da reaguje, kako biste vi voleli da je reagovala. Smislite što više scenarija i odigrajte ih u svojoj glavi.

Sada se setite svih mogćih posledica koje mogu da se dese ako ispoljite svoj bes bez zadrške i promišljanja u situaciji koju ste stavili najviše na lestvici.

Šta biste dobili da ste iskazali svoj bes u toj situaciji? Šta biste izgubili? Možda biste pobedili u nekoj raspravi, ali izgubili prijatelja? Možda biste rekli nešto što zaista ne mislite ili prouzrokovali posledice koje ćete kasnije teško popraviti?

Sada pokušajte da smislite drugačije načine kako biste mogli da reagujete u takvoj situaciji. Zamislite da imate čarobni štapić koji može da reši tu situaciju. Zamislite da ste zamahnuli njime. Kako bi se stvari odvijale?  Kako biste se ponašali? Kako bi izgledalo to idealno rešenje? Jeste li sigurni da vam je potreban magični štapić, da ne možete to i sami?

Ako niste ipak mogli da pronađete neko rešenje, razmislite još malo o toj situaciji. Hoćete li biti besni i dan nakon toga? A za nedelju dana? Za jedan mesec? A za godinu dana? Hoće li i može li ova situacija da vam na bilo koji način promeni život? U većini slučajeva odgovor na sva prethodna pitanja je ne.

2016c308897b7d8116dbfdd77a868f9d (2)

 

Veoma je lako naći razloge i opravdanja za neku nepromišljenu  reakciju kada smo besni: neko nas je uvredio, imali smo loš dan, takvog smo temperamenta i slično. Sve su ovo donekle razumljivi razlozi, ali pitanje je koliko smo spremni da dozvolimo našim emocijama da nas kontrolišu. Svaka emocija je prirodna i u nekom periodu razvoja čoveka služila je u svrhu preživljavanja i prilagođavanja. Dakle, emocije nisu loše i opasne po nas, ali naše ponašanje može biti. Umesto  da se borimo sa svojim „negativnim“ emocijama, za nas je bolje da pokušamo da ih razumemo i da naučimo da ih iskažemo rečima umesto delima.

Vaša Andrijana

14606484_1114043418632435_4131571413565296261_n

Jednog sasvim običnog dana direktor je saopstio da će sve devojke sa kreativne radionice proci test iz engleskog jezika. Koja se devojka bude najbolje pokazala u toj oblasti,otićiče u Šibenik sa direktorom i profesorom. Tog dana nijanse su odlučile i ja sam dobila tu čast da predstavljam našu školu.

Profesor engleskog,Šaša,me je svake nedelje marljivo spremao za prezentaciju. Kako se bližilo vreme odlaska,bivala sam sve uzbuđenija,jedva sam čekala da odemo.Stigle su karte za avion.Avion? NIsam mogla da verujem! Moja prva vožnja avionom. Sve je bilo dobro isplanirano od strane direktora.Stigli smo na vreme na aerodrom,čekirali se i ubrzo poleteli. Ljudi iz SEECEL-a su nas čekali na Splitskom aerodromu. Smestili su nas su najlepšem hotelu u Šibeniku,a verujem i šire.Prvog dana sam upoznala profesore i decu iz Srbije,a zatim i organizatorku svega,Efku Heder. O gospođi Efki sam čula puno lepih stvari,ispostavilo se da je stvarno takva. Dobra,kulturna,uvek spremna za šalu…Ali pre svega, dama.

Imali smo unapred isplanirane aktivnosti na tabli za svaki dan. Konferencije su mi bile jako zanimljive. Dok sam slušala preduzetnike kako govore na engleskom,učila sam neke nove reči i uživala u publici. Aranžirali smo naš štand još prvog dana. Prilazili su mi razni bitni ljudi uključeni u projekat želeći da znaju nešto više o našoj tehničkoj školi.

Družila sam se sa svima i razmenjivala iskustva sa vršnjacima. Gospođa Efka se potrudila da na ništa ne zafali. Na kraju našeg druženja organizovala je žurku. Mi,deca,bili smo u diskoteci u sklopu hotela,dok su odrasli djuskali u glavnoj sali. Sledećeg dana trebali smo da krenemo kući. Čekao nas je autobus. Pozdravili smo se sa svima i puni utisaka napustili hotel.U avionu smo razmenjivali utiske i sa osmehom posmatrali smo oblake i taj divan nebeski svod.

Marija Jocić, S-31